Prosíme - nepoužívejte v objednávkách a při registraci adresu GMAIL.COM !!
Katalogové číslo: | 8054 |
Cena bez DPH: | 165,29 Kč (6,75 €) |
Cena vč. DPH: | 200,00 Kč (8,16 €) |
Speciální nástavba pro stupátko koloběžky, zesilující brzdný účinek brždění u zadního kola koloběžky.
Originální provedení pro koloběžky WEX - po úpravě možno použít u jakékoliv koloběžky.
Název je z odvozen od "pomocníčka - andělíčka strážného", který Vám v posledním okamžiku může i zachránit život.
Ideální použití:
Nepotřebujete:
Princip účinku:
Stupínkovým zvýšením podložky pod patou chodidla (v oblasti patní kosti) se posune zatížení stojné nohy na stupátku do zadní části stupátka - a zvýší se přítlak na zadní kolo.
Čím dále je zadní kolo od posledního zatíženého bodu na stupátku - tím je celkový přítlak na zadní kolo menší a účinnost brzd slabší = zadní kolo jde dříve do smyku. Je to obecně velká nevýhoda u konstrukcí rámů pro V-éčkové - tedy čelisťové brzdy.
U koloběžek je odmítám používat, protože potřebují za stojnou nohou hodně místa - a oddalují tak stojnou nohu od zadního kola. Tím se na zadní kolo přenáší méně tlaku a to přechází při brždění velice brzy do smyku.
Kotoučové brzdy umožňují umístění stupátka - a tedy stání jezdce - co nejblíže u zadního kola - a tím se zvyšuje i přítlak na zadní kolo a účinnost brzd.
Pouze podložením paty stojné nohy v zadní pozici na stupátku jsme docílili u 95kg těžkého jezdce zvýšení přítlaku na zadní kolo o +5kg / což je zvýšení přítlaku o více než 5%.
U koloběžky je to v okamžiku brždění obrovský rozdíl - přilnavost zadního kola je díky zvýšenému tření mnohem vyšší a brzdná dráha se zkrátí o délku, která často rozhoduje o vzniklém problému.
Jedná se však o konstrukci, kdy je pata stojné nohy 5cm od pláště zadního kola. Čím dále bude pata nohy - tedy hrana nástavby - od pláště, tím menší účinnost má podložka.
Při použití "Velkého anděla" se zatížení zadního kola zvýčilo až o 60% - v konstrukci koloběžky WEX pak stojí jezdec v podstatě přímo na zadním kole (vedle něj) a úbytek zátěže optoti jeho váze je pak způsoben pouze setrvačností - postojem jezdce - a váhou trupu, kterou přenáší jezdec na řídítka.
Při testech jsem dokázal při použití Velkého anděla přední kolo při brždění natolik odlehčit - svislým zatížením (postojem), že se zadní kolo v okamžiku brždění dostalo do smyku až těsně před zastavením (nevyšší tření rozující brzdy).
Záleží také na postoji jezdce - při mírném posunu těžiště dozadu jsme docílili i 15kg rozdílu.
Malý anděl je užší pro pohodlné odrážení bez zachycení kotníkem - Velký anděl je i deální pro Mushing, jízdu v terénu nebo převládající sjezd.
80% testujících nemělo ani při jízdě rovně problém s nárazy kotníku do boků Velkého anděla - zbytek jej pro odrážení nemohl používat.
DOPORUČUJEME | |
---|---|
Balení | 1 ks |
Tloušťka | 12 mm |
Hmotnost 1ks | 122 g |
Délka celková | 13 (8,5) cm |
Šířka | 145 mm |
Barva | palisandr |
Materiál | protiskluzová voduvzdorná dřevotříska |
Výrobce | WEX |