Sněžnice a možná trochu i lyže - Crossblades
Pokud Vám následující popis vyhovuje, může být jeden pár HARD Váš / v podstatě nové !
Pokud máte o toto zboží zájem - kontaktujte nás na emailu vopalecky@post.cz / nebo tel. 776019619. K ceně je nutné připočítat +150,- Kč za dopravdu DPD.
Jedná se o soukromé zboží, platba probíhá na soukromý účet nebo v hotovosti. Zboží je z tohoto důvodu BEZ záruky, ale jedná se téměř nepoužité páry, zkoušené pouze v rámci testů, ze kterých pak byly udělané následující závěry.
Použití téměř neviditelné, minimální šrámy - vše 100% funkční.
Původní cena nového páru - 12 000,- Kč
Tenhle nápad nás nejprve donutil k úsměvu - pak nás zajímal čím dál tím více, především ve spojení s několika dotazy od vyznavačů horské turistiky - pro vyznavače slézání ferrat - a pak také v souvislosti s omezením lyžování v době covidu.
PROČ U NÁS NEKOUPÍTE:
Výrobek má bohužel několik základních technologických vad, které znesnadňují a znechucují jeho používání - a výrobce nemá zájem o jejich odstranění. Bohužel.
Nemám rád nedokonalé výrobky, prostě se s tím nemohu smířit a do prodeje jsem tento výrobek nevzal. Každopádně - pokud Vám přímo těch několik maličkostí nevydí, můžete jej nyní odkoupit za poměrně rozumnou cenu.
Podotýkám - provedení HARD je uživatelsky mnohem příjemnější než SOFT. Alespoň trochu tady funguje hrana - a alespoň trochu svižně se s tím dá i sjíždět sjezdovka...
CO O VÝROBKU PÍŠE VÝROBCE:
A) Provedení pro měkké boty - pohorky - nebo měkké skiboardové boty / označení SOFT (již prodáno)
- Sněžnice určené pro výstupy a sjezdy v hlubším a měkkém sněhu
- Včetně vyměnitelných skluznic / pro sjezd - pro stoupání
- Lehké a praktické
- Extrémně robustní
- Vejde se do kufru
- Hmotnost pouze 2160 g
- Délka celková 89 cm | Šířka skluznice 11cm / celková skelet 19,5 cm | délka aktivní skluznice 70 cm
- Maximální zatížení 100 kg
- Vhodné pro velikosti bot 36 - 46
- Vázání vyztužené skleněnými vlákny
- Výměnitelné skluznice vyztužené skleněnými vlákny
- Rychlá výměna skluznic bez nářadí
- Švýcarský kvalitní výrobek
- 2letá záruka
B) Provedení pro tvrdé lyžařské, snowboardové nebo skialpové boty / označení HARD (v nabídce)
- Včetně vyměnitelných skluznic
- Včetně pojiistného řemínku
- Lehké a praktické
- Extrémně robustní
- Vejde se do kufru
- Hmotnost pouze 1860 g
- Délka 89 cm | Šířka 19,5 cm
- Maximální zatížení 100 kg
- Vhodné pro velikosti bot 36 - 46
- Vázání vyztužené skleněnými vlákny
- Vyměnitelné skluznice vyztužené skleněnými vlákny
- Rychlá výměna bez nářadí
- Švýcarský kvalitní výrobek
- 2letá záruka
Patentovaný princip Twindeck (speciální tvar skluznic a bočnic) má dvojí funkci: Vytváří úzký povrch pro projíždění tvrdých sněhových svahů, což usnadňuje jízdu a chůzi v traverzu a umožňuje snadné provádění obloučků ve sjezdu a pro jízdu v hlubokém sněhu jsou boky lyží výrazně rozšířené v horní části a zajišťuje tak lepší plutí - vztlak v hlubokém sněhu.
Takto by se měly sněžnice chovat v ideálním případě:
Po vykoušení také zjistíte, že se sněžnice na tvrdém svahu chovají takto:
TIPY A TRIKY od výrobce:
Pro maximální zábavu - Crossblades fungují na měkkých až upravených sjezdovkách a sáňkařských dráhách, na lehkém prašanu a na firnu. Zůžený tvar sjezdové plochy umožňuje řezání traverzu na svazích.
Cvičení dělá mistra - Jako každý sport, i crossblading vyžaduje určitou praxi. Zejména lyžování na 90cm krátkých lyžích vyžaduje určité zkušenosti. To platí zejména pro verzi s použitím měkkých bot. Doporučujeme provést první pokusy o sklouznutí v rovnějším terénu. Ocelové hrany umožňují lehčí vedení lyží a možné kmitání špiček se bude zmenšovat s postupující praxí.
Unikátní - Crossblades využijete na sedačkových lanovkách i lyžařském vleku. Můžete například část výstupu zahájit lyžařským vlekem, pokračovat v pěší turistice s lyžemi na nohou a poté se můžete rozhodnout sjíždět na sjezdovkách - nebo mimo ně. Díky silným neodymovým magnetům integrovaným do odnímatelných skluznic můžete lyže pohodlně držet jednou rukou, například když nastupujete do gondoly.
Bezpečnost - Pro výlety si vyberte túry určené pro sněžnice kategorie WT 1 nebo WT 2 (pro Švýcarsko - ostatní země mají různá označení). Pro túry kategorie WT 2 potřebujete základní znalosti o lavinových situacích. Pokud je regionální lavinový upozornění na úrovni 3 (významné) nebo vyšší, měli byste vyhledat radu od příslušného orgánu.
Sjezdy / sestupy - Pro redukci rychlosti při sestupu je také možné sjíždět na stoupací skluznici se stoupacími pásy. Pro sestup lze použít také volitelně dostupné mačky.
Údržba - Po každém použití lyží vyjměte obě skluznice a osušte je - především skluznici se stoupacím pásem. Pro optimální skluz a stoupání za všech teplot sněhu doporučujeme studený tekutý vosk Toko Express 2.0.
NAŠE HODNOCENÍ / PROČ U NÁS NEKOUPÍTE:
Především - co to je + na co to je - PODLE NAŠICH ZKUŠENOSTÍ:
- V žádném případě to nejsou lyže, i když se na tom dá sjíždět i na sjezdovce (omezeně) i mimo ní (o poznání lépe). Pro převládající lyžování je to v originálním provedení od výrobce nesmysl - nestabilní, s malým záběrem hran, robusní... Na ledovkách budete mít velký problém, především u provedení pro klasické (měkké) boty - budete se cítit tak trochu jako - ve dvou lavorech.
- Tohle jsou především plnohodnotné SNĚŽNICE s možností dopředného skluzu a sjíždění lehčích svahů = do upravených červených sjezdovek. U větších sklonů potřebujete hluboký sníh nebo dobrou techniku, případně pro sjezd použijete nasazené stoupací pásy.
- Tohle tedy slouží především k pěší turistice, ulehčení výstupů, sjíždění v hlubším sněhu a hlavní předností je rychlá výměna stoupacích pásů za hladkou skluznici kdekoliv na trase (jenom obrácením skluznic).
Prostředek pro courání se ve zasněžených lesích, po stezkách a asi i pro vyznavače lezeckých ferrat - tady musíte počítat s tím, že potřebujete široký batoh = výška stačí do 100cm - ale musí být objemnější s větším průměrem - a počítejte s váhou kolem 5kg.
Můžete však používat pro výstup i pro sjezd Vaše lezecké boty = nemusíte táhnout další - a po přelezení nemustíte dolů šlapat pěšky. Kde je sníh = jedete. Nebo spíš - kde to jde - sunete se a sesouváte se.. každopádně základní doporučení = vyhýbejte se dlouhým sjezdům po upravených trasách a sjezdovkám s tvrdým povrchem, především u provedení SOFT. HARD tohle zvládá o poznání lépe..
- Nekupujte provedení SOFT, pokud by jste ho rádi využili pro sjíždění a lyžování na upravených nebo boulovatých sjezdovkách a Vaše výstupy a lehká turistika budou jen příležitostní - na to vám mnohem lépe poslouží některé z těchto modelů a provedení / Výrobce bohužel odmítá spolupráci na vylepšení jízdních vlastností - takže počítejte s tím, že díky několika zásadním technologickým a začátečnickým chybám ve výrobě se "tohle" při sjíždění na sjezdovce chová podivně - jako když nemáte hrany, brždění a zatáčení na tvrdém povrchu je dost omezené a pokus o zastavení z rychlosti je náročný pokus o sebevraždu.
Škoda, velká škoda - maše dva exempláře jsme technologicky upravili (zkušebně - prodáváme originální provedení bez úpravy) - a ty upravené jsou i pro sjíždění skvělé... Protože ale úpravy nejsou schválené výrobcem, z výrobků jsme je odstranili - a sněžnice prodáváme v originálním provedení.
- V původním provedení zajásáte, pokud hledáte něco na toulání v zimě - klidně i po sjezdovkách, s přechodem do přírody a především pro hlubší sníh / jako na sněžnicích. Tady najdete naprosto plnohodnotné využití - prostě sněžnice s možností krátkých skluzů a sjíždění v měkkém a hlubším sněhu.
Jenomže ! Jakmile se dostanete na tvrdý, umrzlý a případně i hrbolatý povrch - nadšení vás hned přejde. Přejde vás i chuť jít dál, protože plastové vaničky začnou - RACHTAT JAKO PRASE.
A to doslova. Dva lyžaři jdoucí těsně vedle sebe se neuslyší, i když na sebe budou řvát.
Uslyší vás ale zvěř minimálně do půl kilometru kolem dokola, takže při vaší procházce lesem neuvidíte ani živáčka - Všechno živé daleko široko se zděšením zdrhne.
A mám pocit, že zdrhat budou i lidé, kteří budou mít dojem, že se lesem právě řítí tanky Rudé armády.
Byl to fakt děs - a to byla na sněhu jenom ztvrdlá krusta a pěšina byla jenom rozšlapaná od ostatních chodců. Jenomže - ty tvrdé broky pod skluznici vydávají tak příšerné zvuky, že jsem to měl opravdu chuť hned sundat. A to nemluvím o sjezdu - nejdřív pokus pokračovat dolů udupanou pěšinou - nereálné. Paty si jezdily kam chtěly, udržet se to nedalo ani v pluhu. Přitom randál a chraštění jako když se kutálí Trabant po skále.
Opravdu nepříjemné. Jakž takž byly tyhle vaničky řiditelné v hlubším sněhu, jenom tvrdá krusta kvičela a ječela jako pod ledoborcem. Jízda šikmo svahem na udusaném podkladě v provedení SOFT byla ostuda. Měl jsem pocit a dojem, že jsem nikdy nestál na lyžích.
Všechno se mi pod nohama sunulo do strany, nebrzdilo to - a děti kolem se všechny zastavily, protože očekávaly průjezd tanku.
Podotýkám znovu - šlo o provedení pro Soft boty. V lyžácích je řiditelnost o 60% lepší, ale ten randál - to mne opravdu hodně zklamalo.
A bohužel - tohle už neupravíme / to prostě nemá řešení. Jedině - prostě když mrzne po dni kdy sníh byl měký - nikdam nechodit. No a tohle omezení mne moc nebere...
- V původním provedení zajásáte, pokud hledáte zábavné vybavení pro vaší lyžařskou půjčovnu - předpokládám, že žádný zákazník nevynechá možnost si tohle vyzkoušet / pokud mu dobře vysvětlíte k čemu to slouží, jak nastavit ideálně vázání (musíte to ale vědět, výrobce to tají - nebo to prostě sám neví a netuší) a jak to obsluhovat - včetně ideálního stylu pro zatáčení (opět - musíte to znát, výrobce to nezná) - pak budete mít vyhráno. Jen si zákazník nesmí chtít jít kvalitně zalyžovat - a pokud bude po oblevě umrznuto, raději to nikomu ani nepůjčujte. Bude chtít vrátit peníze.....
Turistika mimo sjezdovky nebo jen pro výstup - 100%
♦ Zábava - 100%
♦ Sjíždění v hlubším sněhu - 100%
♦ Sjíždění po sjezdovce nebo upraveném povrchu - děs - ale občas na některém druhu sněhu a především v provedení HARD to šlo asi tak nejlépe ze všech podobných "nápadů" co jsme kdy zkoušeli.
No a co víc... proč tohle tedy u nás nekoupíte
Jednali jsme o obchodním zastoupení pro ČR, ale protože výrobce hrdě odmítá odstranit některé závažné nedostatky, které znepříjemňují možnost příjemnějšího sjíždění na upravených sjezdovkách bez zásadních problémů se stabilitou a s lepším záběrem hran, tak jsme od zastupování tak trochu nedokonalého - i když relativně dobrého nápadu - upustili.
Přinutily nás k tomu i podmínky pro dovoz výrobků z třetích zemí - mimo EU - a stanovení plátcovství DPH v těchto případech. Něco se dá akceptovat - ale moc velké házení klacků pod nohy už nehodlám přeskakovat.
Tento výrobek tedy nenajdete ani v naší nabídce - neprodávám nedokonalé výrobky s výrobními vadami, u kterých bych se musel stydět za to, co to neumí... a které nemohu odstranit.
Každopádně si můžete od nás obě provedení odkoupit Nyní již pouze HARD). Především výjezd do Alp nebo na ledovec Vám tohle může opravdu zábavně zpestřit výstupy a sjezdy v hlubším sněhu .
A teď ještě něco o parametrech, provedení, vychytávkách - a proč tohle nejsou lyže.
Skvěle hodnotím některé nápady a technická řešení především pro turistiku -
- výměnná skluznice za stoupací nebo sjezdovou bez nutnosti sundavání sněžnic
- zvýšené bočnice do klínu, který zajistí větší únosnost v hlubším a měkčím sněhu
- jednoduché přepnutí vázání pro chůzi / aretaci pro sjíždění - no - ale - při jednom zvýletů mi to zamrzlo a to bylo nadávek a vzteku - vázání prostě přimrzlo k podložce a neposunulo se a neposunulo. Pomohlo až dupání a škrabání...
- možnost brždění v hlubokém sněhu "přes paty" = zatížením patek se patky více zaboří a brzdí
- možnost "chůze přes patu" - jako na sněžnicích / nebo jako se skialpovými lyžemi - sunutím
- dvě provedení - jedno pro lyžáky (HARD) / druhé pro klasiké tvrdší pohorky (SOFT) - nutno zakoupit samostatně = zvlášť
- provedení pro pohorky / klasické turistické boty - vyřešil výrobce naprosto geniálně (a opravdu nutně) - přídavné uchycení lýtka pro minimalizaci bočního vyklopení skluznic při sjíždění a brždění je geniální. Zároveň se touto úpravou docela vylepšila i předozadní stabilita v jízdě i při chůzi = to byl věčný problém všech výrobků pro měkké boty / viz běžky. Řešení je sice robustní - ale funkční - u tak široké skluznice je i naprosto nezbytné.
A proč to nejsou "lyže" a proč to nechci prodávat
- výrobce nemá zájem propagovat tento výrobek jako krátké lyže - lyže to prý nejsou a nemají být. Jsou to SNĚŽNICE
- nechápu proč ta zatvrzelost, stačilo by několik menších úprav - a možnost sjíždění by byla i na těchto produktech i na upravených sjezdovkách a na tvrdém povrchu poměrně slušná - především u provedení HARD.
- technicky - výrobek má několik zásadních nedostatků, kvůli kterým je sjíždění na tvrdém povrchu opravdu poměrně nepříjemné - oba druhy vázání ( u SOFT i HARD) způsobují poměrně velké boční vyklápění bot ve vázání = tady je nutné - a možné - technické vylepšení, ale znovu - výrobce nemá zájem. Bohužel - čím tvrdší sníh, tím citelnější je boční klouzání a nedržení na hranách - a dostat se pak dolů po tvrdší pistě nebo přimrzlém sněhu je velký problém / máte pocit že sjíždíte ve dvou lavorech, které se klepou na všechny strany, nemají žádné hrany - a po několika metrech to sundáte - jste grogy. Výrobce ale tvrdí, že konstrukce je dokonalá - a že to prostě nejsou lyže. Opravdu NEJSOU - ale mohou být.
A jako prodejce si prostě nechci někomu prodat něco, co ho nechá ve štychu někde vysoko v horách - nebo na sjezdovce - nebo mu to neumožní ani sjezd po upravené stezce nebo lesní cestě. No a ten kravál na tvrdším podkladě - no to už je opravdu nesnesitelné.
VADY způsobující nestabilitu při jízdě:
1) vázání je namontované strašlivě daleko vepředu, daleko před středem skluznice, při sjezdu je více zatížená přední část skluznic / u délky skluznice 70cm je to dost děs
2) skluznice mají prohnutí jako rocker a jedete tak pouze po délce 30-40 cm / jestli vůbec / = skluznice je prohnutá do nepříjemného oblouku = do tvaru U = horší předozadní vedení v jízdě, horší stoupavost na pásech na tvrdém podkladě - velká nestabilita na pevném podkladě / výrobce prohlásil, že rocker je úmyslný a že zlepšuje plutí v hlubším sněhu. Kupodivu - v popisu to ale neuvádí, máme prostě pocit, že si svoji vadu vzniklou nesprávným skladováním výrobce prostě ukrývá za tvrzení, které není pravda.
Především - u délky skluznice 70cm by byl úmyslný rocker naprosto absurdní, byla by to šílenost a velice kontraproduktivní úprava... a pokud je to opravdu úmyslné, tak je to úprava katastrofální a přímo diletantská.
Podle mého názoru a prozkoumání produktu je "rocker" způsoben nevhodným skladováním - a skelet se prostě časem prohnul působením silných magnetů ve středu skluznic, kdy přední a zadní část skeletu je bez vložené skluznice vyšší než střed - a časem se prostě prohne do oblouku.
Nehodlám o tom však diskutovat - výrobce to nezajímá, ten svoji chybu neuznává a neuznává a v klidu rozesílá výrobek deformovaný nevhodným skladováním vyrobených skeletů bez vložených skluznic.
Poznámka - po dvou měsících upnutí v protitahu se skluznice i celé "sněžnice" srovnaly do roviny, po "rockeru" ani památka. Takže nic z výroby - opravdu jen vada po nevhodném skladování. Jenomže - díky dlouhé době původního prohnutí, která vzniklo uložením skeletů bez skluznic zatepla hned po výrobě, se i námi narovnané bočnice po nějaké době samy vrátí - a jsme kde jsme byli.
3) je použitý nevhodný tvar přední upínací páčky (projevuje se především u provedení Hard u klasických lyžařských bot), který způsobuje obrovskou stranovou vůli (boční přesouvání špiček bot sem a tam a chvíli jste jako Chaplin - a pak jako chromá bába) - boty se ve vázání přesouvá až o 2,5 cm doleva a doprava. Odstranění? Pouhá výměna za české,užší dráty...
4) špička celé desky vázání je uchycena POUZE jedním středovým šroubem a bota se i s vázáním strašlivě vyklání - kolíbá - do strany - především při jízdě šikmo svahem, při brždění a při zatáčení - přenos tlaku na hranu je minimální, bota není dostatečně aretovaná ve skeletu
5) pod podrážkou boty ve špičce jsou použité nevhodné šrouby s vysokou půlkulatou hlavou, na kterých se podrážka boty opět vyklápí do stran - podrážka nedosedá na desku vázání, ale houpe se na hlavách šroubů vyčnívajících z plochy vázání
Pak se "sněžnice" chovají v praxi takto / bohužel, na tvrdém povrchu je to velmi nepříjemné:
- tak jako nikdo nevylepší ten příšelný, opravdu strašlivý rachot a kravál při chůzi a jízdě na tvrdším, především zmrzlém podkladu a na nerovnostech - a to i při chůzi.
- v originálním provedení SOFT zapomeňte na rychlost nad 30km/hod - stabilita úplně mizí a zastavit lyžaře vážícího 100kg na tvrdé sjezdovce vyžaduje dost místa - a sil / technické zlepšení výrobce nezajímá a přitom je velice jednoduchá a funkční
- pro lyžování - i třeba jen občasné - nejsou praktické zvýšené bočnice a celkově velká šířka = máte pocit, že máte na nohou dva plováky, nebo zobáky Pelikána - nebo dvě vaničky - a ty pro sjíždění i pro uložení v ruksaku prostě trochu překáží / ale - jsou to především sněžnice
- NIKDY se na tom nenaučíte lyžovat - pouze zvládnete sjíždět i bez výuky základních lyžařských technik / a to na sjezdovku moc nepatří = možná i proto odmítá výrobce úpravy a vylepšení tak, aby se výrobek i na sjezdovce choval spolehlivě a funkčně - prostě se to tam raději nemá ani objevit.
Takže závěr - pro turistiku jako na sněžnicích OK, především v hlubším sněhu a ve větších nadmořských výškách - v lese (kde se smí) - s možností turistického kroku tak trochu i se skluzem - a zároveň se sjížděním mírnějších svahů a v hlubším sněhu = urychlení přepravy tam, kde by jste na sněžnicích museli jen jít - dá se říci - geniální nápad.
A pokud máte půjčovnu nebo lyžařskou školu - zábavný prostředek do půjčovny, pro výuku turistiky ve sněhu, pro průvodce po horách a horských stezkách - s mnohem jednodušším ovládáním, než jsou dlouhé skialpy, které pro ovládání již vyžadují lyžařské znalosti a hlavně - tohle úžasně zjednodušuje práci s výměnou skluznice místo nalepování a přelepování stoupacích pásů.
Jen ta cena, to je fakt trochu mimo ...
Jenom ty problémy na sjezdovkách a pevném podkladu - to je prostě nedotažené do konce / a škoda .... po několika jednoduchých úpravách by to také mohlo být podstatně lepší - ale pravděpodobně osobní hrdost "vynálezce" způsobuje odmítní návrhů na ůpravy.
Protože ale nejsme schopni upravovat seriovou výrobu (a proč také, když o to výrobce nestojí = nebyl by to již originální značkový výrobek) - tento tak trochu nedokonalý vynález - i když původně dobrý nápad - u nás v prodeji nenajdete.
Trochu mi to připomíná anábázi s vynálezem RAX-Ski - v podstatě je to to samé...
Š K O D A
Zde můžete vložit Váš příspěvek k textu / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek