Prosíme - nepoužívejte v objednávkách a při registraci adresu GMAIL.COM !!
Katalogové číslo: | 7000 |
Záruka: | 24 měsíců |
Cena bez DPH: | 5 198,35 Kč (212,18 €) |
Cena vč. DPH: | 6 290,00 Kč (256,73 €) |
V setu započítáno: | Voskování, montáž a seřízení vázání |
Základní cena: | 1 Pár do setu |
Cena za 1 Pár do setu: | 6 290,00 Kč (256,73 €) |
- skutečná délka 128cm -
Tvrdší - ale opravdu tvrdší, odolná lyže pro vyšší váhovou kategorii nad 80-90kg / až do 135kg - nebo velké zatížení kdekoliv - třeba při snowkitingu. Také pro jednoduchý skialp je díky šířce naprosto skvělá.
Nevhodné pro FunCarv - FunCarving v klasickém pojetí si na tomto modelu moc neužijete - točivost lyží na hraně je díky velké tuhosti menší, výrobce udává R 9,5 - dosáhnete min. tak 12-15m - víc v žádném případě NE.
Pro klasické lyžování bez nároků na ostrý a úzký řezaný oblouk - velice příjemná, odpočinková lyže, která Vás unese na každém podkladě a umožní velice lehké ovládání a poměrně svižné lyžování.
INFO VÝROBCE:
Lyže vyvinuté a navržené pro speciální požadavky a mimořádné aktivity, doprovázejí každý „sen v bílém“. 130 cm dlouhý OFFLIMITS byl vyvinut ve spolupráci s nevidomým lezcem Andy Holzerem. Lyže je extrémně ovladatelná a poskytuje spoustu zábavy - nejen jako pomůcka při lezení nebo při snowkitingu.
Hledáte univerzální lyže vhodné i pro některé pro speciální aktivity? Off Limits je vhodný jako přibližovací lyže, klasické lyže, lyže pro úzké žleby, lyže s proměnlivými podmínkami nebo pro snowkiting.
Nová funkce Off Limits je nyní vylepšena lehkým dřevěným jádrem, 180 mm měkkým rockerem (naše pozn. u serie nám dodané NENÍ žádný viditelný rocker !) a mírně upraveným tvarem. 130 cm dlouhý, mimořádně široký Off Limits je všestranný nástroj, kterému můžete slepě důvěřovat - je to volba „Blind Climber“ Andy Holzera.
Tato lyže je robustní, hbitá a krásně se vznáší v prašanu. Malé tajemství spočívá v tom, jak výjimečně ovladatelný režim Off Limits pomáhá lyžovat na strmých, hlubokých a pevně svažitých svazích. Více než pár lidí se na Off Limits skvěle baví v prašanu, kde jinak fungují především delší lyže. Ti, kdo lyžovali Off Limits, na to přísahají. U této lyže není nic mimo limit.
Spárujte lyže Off Limits se stoupacím vázáními a zbavte se svých sněžnic. Vyšplhejte rychleji a užijte si sjezd na vrcholných „lyžích“.
Jedna z veřejných recenzí:
"Přečetl jsem si několik recenzí na Off Limits. Důrazně jsem doporučoval Off Limits jen jako přibližovací lyže - všichni ale běsnili o výkonu z kopce. Takže jsem se rozhodl je vyzkoušet. A já souhlasím. Možná už nikdy nebudu používat své sněžnice a byl jsem ohromen, jak zábavné jsou na sjezdech."
Více od nás:
Velice lehce ovladatelné a vysoce univerzální lyže (pro tuto váhovou kategorii).
Ideální využití - zábava, hlubší sníh a klasické lyžování - lyže zatáčí pouze myšlenkou, drží poměrně slušnou stabilitu i když to rozjedete - na hraně vám budou lyže dobře držet pouze když je na tu hranu umíte hezky rychle a dynamicky naklopit a budete mít odpovídající rychlost - pokud k tomu budete mít dostatečnou váhu a budete je vodit s převládajícím zatížením na vnější lyži v oblouku, pak splní i požadavek na řezaný oblouk. Jinak budete mít pocit, že lyže "nemají ostrou hranu".
Mají - ale vyžadují pro její záběr vyšší rychlost, dostatečnou váhu a dobrou techniku = rychlé a dynamické naklopení.
Hned po rozjezdu budete určitě zděšeni, že hrany jsou kulaté - nebo gumové / především na tvrdém podkladě, třeba ledových plotnách a pod.. Nechtějte od této lyže hned po mírném naklopení na hranku - v pomalé jízdě - aby vyrazila do carvingového oblouku. To opravdu musíte lyže dobře rozjet a pěkně dynamicky do toho "šlápnout". I potom ale získáte R max. 15-20m - v menším radiusu to čistě na hraně prostě nepůjde. Čím měkčí sníh - tím větší požitek i z jízdy na hraně.
Takže - v tomto modelu můžete zakoupit lehounce ovladatelné lyže, (bez nároku na FunCarv), skvělé pro turistiku a sjíždění v hlubším sněhu - a ideální i pro klasické lyžování pro větší zatížení - třeba i pro úplného začátečníka s váhou nad 90/95/100 kg.
V těchto případech budete s tímto výrobkem nadmíru spokojení, protože i pro klasické lyžování je tohle velice, velice příjemná a odpočinková lyže.
100% spokojenost bude také u lyžaře, který je už hodně těžký (klidně až 130kg) a "na hraně" by se zabil - potřebuje v podstatě "krátké lyže" na hraní, volné a lehké ovládání, držení (únosnost) na měkčím sněhu a maximálně stabilní konstrukci. Tohle i těm nejtěžším kalibrům splní jejich dávný sen - lehce ovladatelné lyže i v pomalých rychlostech na jakémkoliv podkladu. Tady budou mít úplně stejný pocit, jako "křehule" spadesáti kilogramy na metrovkách - na lyžích snowblade.
ZÁBAVA, CARVING s delším poloměrem zatáčení, HLUBŠÍ SNÍH, skialp nebo klasické lyžování - také pro Snowkiting skvělá volba.... kdykoliv možno u nás vyzkoušet - a nebo objednat!
Ještě nějaké technické údaje:
Složení:
Naše hodnocení z vlastních testů:
Díky obrovské šířce lyže v přední části opravdu výborně plavou v hlubším sněhu a v břečce - vztlakem celková plocha už překonává i klasické sněžnice a široká špička příjemně nabírá měkký sníh. Velká šířka a tvrdá torze je pro klasické lyžování a carving cítit při záběru hrany - zpočátku se hrana hodně "mázne" - na tvrdém podkladě značně a až překvapivě silně - a až po plném a především dynamickém překlopení na hranu lyže příjemně zaberou - tady záleží i na váze lyžaře, já mám 105kg a pro zakrojení hrany ještě potřebuji trochu poddajný podklad = měkčí sníh.
Jízdu bych nejlépe nazval - mazlení se se sněhem.
Na hraně je udržím jen ve větší rychlosti a jenom ve velkém poloměru oblouku - řekl bych - delší slalomka.
"Máznutí" záběru hrany způsobuje užší patka a především velká šířka špiček lyží - lyže tak zahajují oblouk na hraně až po větším náklonu a po překonání "máznutí" přední placky špičky lyže - a to chvilku trvá.
Takže pozor - pokud jste vyznavačem ostrého, úzkého carvingového oblouku, tohle je lyže, kde budete pro její zaříznutí muset "pracovat" / FunCarving si moc neužijete. ALE - klasické řezané oblouky ve vyšší rychlosti jsou skvělé - stabilní a spolehlivě řiditelné.
Dostanete jí sice do oblouku i bez máznutí, ale překlopení musí být rychlé a dynamické, musíte pracovat nejen v kolenou ale především to "tam narvat" i v bocích a lyže tlačit do oblouku "do dálky" = do obřáku..
Na raním betonu počítejte jen s klidným máznutým obloukem - pocit jako kdyby lyže neměla hrany.
Patky jsou vyjímečně úzké (oproti současným klasickým konstrukcím carvingových plácaček) a tato konstrukce je v podstatě stejná jako můj vlastní vynález - tvar lyží WEX DELTA / které tak trochu považuji za "delšího bratříčka" a jízda na nich - především ve velké rychlosti - je pro mne malá / velká droga.
Široké špičky a užší patky aktivně pomáhají v zahajování smýkaného oblouku a v zatáčení jakoby bez námahy - pro oblouky na měkčím sněhu, pro smyk a uklidnění lyží v pomalé jízdě je tahle konstrukce naprosto dokonalá a zatím nepřekonaná - patky při smýknutí do stran nic nebrzdí. Vyklenutí širší špičky začne stáčet špičku do oblouku ihned po přejezdu spádnice a tak si můžete sametové obloučky užívat opravdu naplno a téměř bez nutnosti dělat cokoliv navíc - stačí se jen trochu naklánět a hlídat, aby se lyže samy příliš nepřetáčely. Tomu pomůže například přesunutí vázání do přední pozice - a máte zase jinak "naladěný set".
Když to rozpálíte - lyže se náhle zásadně změní. Začnete cítit hranu, mizí "máznutí" oblouku a hranky začínají příjemně řezat - zpomalíte - a hrany vám pomalu mizí, opět si můžete s lyžemi jen tak volně hrát.
Takže - tohle vůbec není žádný touringový speciál, jak ji mnoho prodejců popisuje.
Ve spojení s vázáním Marker F-10 TOUR je tohle výjimečně lehce ovladatelná lyže i pro klasické lyžování i s převládajícím podílem smyku / tady je doslova excelentní = pokud jí tedy dobře naúhlujete hrany !!! A tohle je naše malé tajemství - sdělím pouze telefonicky, při ponechání úhlování hran od výrobce máte opravdovou smýkající chudinku / a i v hlubokém sněhu nebo pro snowkiting je skvělá. Touring zvládá také výborně, ale z klasického lyžování bych jí v žádném případě nevyloučil - především pro "líné" lyžaře s váhou nad 115kg.
Nehledě na to, že pro hodně těžké lyžaře jinak na trhu - v této délkové kategorii - prostě nic nenajdete....
Pro převládající jednoduchou turistiku, sjezdy v měkčím sněhu + sjezdy v hlubším sněhu je tohle ve své délce opravdu královna.
Především pro začínající turisty a lyžaře ve vyšší váhové kategorii do 120kg (pro klasické lyžování až do 135kg), kteří si chtějí jednoduchou turistiku nejprve vyzkoušet je tohle TOP volba. Díky nulovému rockeru skvěle drží pásy po celé délce - a velká šířka špičky dokonale nahradí rocker v hlubokém sněhu.
Také stoupací vlastnosti s ůzkými turistickými pásy nejsou vůbec špatné - kdo zná sjezdovku na Šumavském Špičáku, šel jsem jí s těmito pásy několikrát - ano, "červené" padáky je nutné traverzovat, ale všechny "modré" části jsem i se svými 105kg vystoupal i v přímém směru bez větších prokluzů.
S klasickými "plnými" pásy a s dostatečnou fyzičkou není problém vystoupat vše - a cokoliv, na co vám síly stačí - já osobně stejně na "červené" sjezdovce po 300 metrech uvadnu - a přecházím do traverzu.
*Pokud mne budete přesvědčovat, že na tyhle lyže mám dát jiný druh skialpového vázání - neuspějete.
Kupte si lyže bez vázání a dejte si na ně cokoliv - zničte si jejich jízdní vlastnosti sami....
Za svým rozhodnutím podloženým náročným testováním si stojím. Ať tam dáme cokoliv jiného, lyže nebudou už vůbec držet při sjezdu na hraně (nemyslím tím carv, ale všeobecně zmizí úplně odpor hran při zatáčení a pří brždění, protože pata v KAŽDÉM pinovém vázání se silně vyklání do stran) a i výstup v traverzu bude větší problém. Především při použití lyží pro převládající klasické lyžování a carving dokážete pinovým vázání tuhle lyži degradovat na smýkavou chudinku a nepříjemný model - pinové vázání s patou upnutou jenom ve dvou čepech vzdálených 2 cm od sebe nedokáže 100% aretovat boční vychylování širokké lyže, a boty díky vůlím v patkách vázání, (především u krátkých a širokých lyžích) dokáže takové boční vychýlení způsobit extrémní pocit "tupé hrany" - někdy to připomíná až "jízdu ve dvou lavorech".
Vázání pro takovou lyži musí mít tvrdě aretovatelnou patu a pevnou, širokou špičku s širokou podložkou pod špičkou boty - a především - díky kratšímu provedení lyží se MUSÍ při přepnutí na chůzi přesunout celé vázání co nejvíce dozadu - k patě lyže, aby se odrazový bod (špička boty) dostal blíže ke středu a lyže se lépe vyvážila. Díky této funkci můžeme na kratších lyžích lépe dodržet ideální montážní bod pro jízdu i stoupání. A to neumí žádné jiné vázání než námi nabízené.
Další info k popisovanému problému..
Lyže jsou jedny z nejtvrdších na trhu (v této délkové kategorii) - proto je nedoporučuji na klasické lyžování pro lyžaře do cca 70/80 kg - pro menší váhy by nemusel být pocit z klasického lyžování úplně ideální především při přejezdu vetších nerovností a při využívání hrany.
Pro převládající turistiku - klidně začněte na váze 65/70kg / žádný problém, spíš naopak - vztlak lyží v měkčím sněhu pro Vás bude stejný jako u lyží podstatně delších a ovládání se neskutečně zjednodušší - a to hlavně ve sjezdu..
Speciálně pro Snowkiting - v této délkové kategorii není na trhu asi nic moc lepšího....
VYUŽITÍ modelu (jak se kde chovám pro doporučenou váhu):
Váha 1 lyže bez vázání | 1060 g |
---|---|
Délka celková | 130 (128) cm |
Konstrukční radius | 9,5 m |
Optimální zatížení | 90-120 kg |
Pro odpočinkové lyžování | ANO |
Prodej i bez vázání | ANO |
Lyže bez vázání | ANO |
Pro zábavu snowpark | ANO |
Lyže s vázáním | Ano |
Pro zábavu sjezdovka | ANO |
Skluznice | černá skluznice P-Tex |
Výrobce | HAGAN |
Materiál | Jádro dřevo, triaxiální laminátové pláty |
Váha lyžaře | min. 95 - max. 135 kg |
Pro sportovní lyžování | omezeně |
Pro výuku lyžování | omezeně |
Šířka lyží | Špička 130/ střed 90/ pata 110 mm |
Délka aktivní skluznice | to co jede po sněhu 103 cm |
Speciální úprava | TWIN TIP + úprava pro stoupací pásy |
Radius | vyjetý min. cca 15 m |
Tvrdost | XL-XXL |
Prošlo naším testem | ANO - v popisu zboží |