Prosíme - nepoužívejte při registraci adresu GMAIL.COM !!

ESHOP

Tak zase po čase...

19. 02. 2025, 11:13

Pomalu to máme i letos za sebou...

Ano - sice právě "zuří" jarní prázdniny, ale už se nám ulevuje.
Ne že by smršť objednávek byla nepříjemná - ale pracovat 12 hodin denně v podstatě bez přestávky dá už trochu zabrat. Každopádně děkujeme všem našim příznivcům, kteří pořád věří tomu co píšu - a také si "to" vyzkoušeli na vlastní kůži.

"TO" jsou především tzv. "přiměřené lyže". Jak jsem často už psal - jsou to prostě lyže, které nejsou ani krátké - ani dlouhé - ale prostě jsou přiměřené tomu, co lyžař od lyží očekává a potřebuje - jak a kde chce jezdit a co vlastně ještě s přehledem ovládá.

No a teď trochu k tomu "co bylo" a co snad "ještě bude".

Bylo hlavně smutno, když jsme zjistili, že jeden z hodně příjemných modelů lyží z kategorie SHORTIES už nikdy nezakoupíme - Salomon SHORTKART / SHORTMAX 125 - výroba ukončena.
Salomon nezvládl ani bezchybnou výrobu - ani marketing - a ani systém prodeje - a prý proto, že o lyže nebyl zájem, s výrobou skončil.
Možná to ani zvádnout nechtěl - i tady platí staré pravidlo lyžařského byznysu - " Kdo koupí kratší (a levnější) lyže - si dlouhé už nikdy nekoupí..."

A to je také důvod, proč lyže do 140cm prostě - mizí z trhu a nejsou dál vyvíjené

No - Salomon to opravdu nezvládal a díky tomu přestával být o tento model zájem - mají 100% pravdu - když několik let tenhle model má místo v katalogu mezi juniorskými lyžemi - když jim na ně v Rumunsku nacpou do celé serie krátké dětské vázání - a když   i v posledním provedení zase chybí kus vázání (v desce) - no pak bych se fakt šííííleně divil, kdyby o tenhle paskvil nemizel zájem. Lyže dobré - nápad dobrý - ale řešení "po francouzsku".. Nebo po "Sportenovsku" - ti také umí z dobrého nápadu udělat doslova šílenost.

No a aby tomu nebyl konec - končí i výroba modelu Rossignol v délce 128cm kde to vypadalo, že snad náhradu mít budeme - nebudeme...

Trochu se nám daří nahradit část modelů, které zanikají, ale pokud opět někde nespustíme výrobu svých modelů brzy budeme na suchu - některé modely se značkou WEX byly tak vyjímečné a natolik předběhly dobu, že mi v nabídce opravdu chybí. Ale - mám je já doma a s obrovskou radostí a s rozkoší se na nich občas i svezu. Jejich výjimečnost zatím nedokázaly dohnat žádné lyže, které máme na našem trhu k dispozici. Zatím. Snad zatím.

Ve výčtu "co bylo" se musím vrátit k mému poradenství.

Ve velké většině to snad vyšlo - ale - proboha proč mne někdo žádá o radu, když pak po zaslání dotazníku k vyplnění už ani neodpoví?
To je tak obrovské množství lidí s poškozeným mozkem, kteří po přečtení otázek jen prohlásí - " .... proč se na tohle ptá, blbeček, to vyplňovat nebudu ..." a snad si hned zavolají do INTERSPORTU pro radu jaké lyže si mají koupit, protože oni chtějí "ty nejlepší" ? Nebo že chtějí ty, co na nich jezdí pan prodavač? V nejlepším případě chtějí jedny lyže, aby byly ideální pro mámu, tátu a dítě ?!? Dotazník umí ohodnotit -  je to pitomost - ale lyže si sami vybrat neumí... často mi říkají, že ty popisy u lyží ani nečetli, že na to nemají čas ...

No - malinko a čím dál tím víc mi to poradenství přestává bavit. I dement, který volá: " ... vím, že nemám volat, četl jsem to - ale já chci jenom poradit co si mám kpoupit za lyže a tak pro jednou to snad pude..." - ten mi fakt pozvedne sebevědomí.

PANE - NEPUDE.
Nepude to i proto, že Vám v telefonu fakt nic neukážu, že o vašem lyžování fakt nic nevím a hlavně proto píšu, že poradit snad umím dokonale - ale hlavně a jenom písemně / přes email - tam vám vše ukážu a vysvětlím tak, že se nad tím ůžete zamyslet - pročíst si vše ověřit si moje tvrzení. Takže když napíšu že neumím dokonale poradit do telefonu, je teba si říct - "... no ale mně poradí, to snad neni problém dyť chci jen vědět co si mám koupit... ".
NEPORADÍ. Pošle dotazníček, který pro něj může být jediné vodítko k dokonalému výběru / natipování modelu lyží tak, aby byly pro tazatele co "nejpřiměřenější" - a ejhle - po zaslání dotazníčku je konec. Žádné poděkování, žádná odpověď.
Vrací se mi 30% vyplněných dotazníků se kterými mohu pracovat - a zbytek mne zřejmě považuje za idiota, protože jsem rovnou neřekl - ".. no přece ty modré pane, protože jste chlapeček = a růžové pro paní - tedy pro holčičku..". Asi by to spoustě neandrtálců stačilo.

Na druhou stranu - skvělé výsledky máme s každým, kdo pochopí, že "lyže až pod ním ožijou".
Každá lyže se chová různě - tedy jinak - podle zatížení - podle převládajících rychlostí, jedna a ta samá lyže se chová pod každým lyžařem jinak - i třeba i podle toho, na jaké lyže byl zvyklý doposud - nebo v minulosti.
Je absolutní katastrofa, když je tatínek naprosto nadšený ze svých lyží - a pak mi napíše - mám nejlepší lyže na světě, jsou skvělé, tak je dám mému synovi a poraďte mi co si mám koupit, abych byl zase tak nadšený... Pán má 100kg - syn 45. Pán má tvrdé sportovní lyže s úpravou SPEED - kluk začíná lyžovat... to bolí...
 

Na o něco k vybavení celkově

To co pro vás hledám je naprostá alchymie - většinou získáváme kombinací vázání a lyží různé jízdní vlastnosti pro různé kategorie lyžařů a kdo tohle pochopí - je pak nadšený.

Z čeho zase nejsem nadšený já je to, že již nežije PAN Marker, nebo PAN Head, tak jako PAN Ford a PAN Baťa.

Ve fabrikách s jejich jménem jsou často joudové, kteří jsou jenom v práci - a už aby "padla". Už je tady pouze někdo POMarkrovi - POHeadovi nebo POFordovi / a POBaťovi...

Takže nám přijdou lyže, které díky špatnému balení jsou celé osekané (tohle balení je pane rychlejší a ekologičtější), při montáži vázání JOUDA neví co dělá a skluznice jsou samá boule od dlouhých šroubů (tak to jde rychleji, kdo by se s tím kontroloval), vázání Marker je tak zabalené, že se časem zdeformují lyžiny a s vázáním nejde posouvat - (tak můžeme použít menší krabice) - u nás pak vše přebalujeme hned při naskladnění a měsíce necháváme vázání "srovnat" - pan POHead změní brzdičky na vázání a ty náhle nejdou sešlápnout a musíte na nich poskakovat jako koza, u vázání Marker vám z paty po čase trčí pružiny a prý - "...no dyť už to má ten model odžitý ..".... Pane POMARKERe - na vázání závisí naše životy, buď musí existovat předpis, kdy ho máme  zahodit a zlikvidovat - nebo se za jízdy / nebo za chůze ve 3000 m.n.m prostě NESMÍ rozpadnout nikdy - mám tady 45 let starý MARKER - ROTAMAT a funguje bez chybičky, nemá se tam co rozpadnout...atd. atd. atd.

A tak s tímhle vším prostě musíme bojovat, jinak zbývá jenom to vzdát - a jít do důchodu. I  na to dojde.

No a dál..

Sezona pomalu končí, ale už montujeme lyže pro tu další - znažíme se o předobjednávky nového zboží (někdy je to jako pobývat v blázinci, kde si blázni hrají na obchodování) a snad vám i příští sezonu nabídneme nějaký ten model, který i pro Vás bude IKIGAIOdkaz otevírá nové okno. Tohle označení najdete již druhou sezonu u modelů lyží, o kterých jsem se přesvědčil, že stojí za to.
Ovšem zase pozor - co za to stojí Vám, nemusí tak cítit třeba Vaše manželka. Proto jsou u lyží tak bohaté popisy a právě na ten popis sedí můj odhad IKIGAI. Pokud se tam najdete - bude to tak pravděpodobně i u Vás.
I tak doporučuji - klidně se ptejte, ale prosím - emailem - a prosím - ty otázky jsou vodítko PRO MNE, ne pro Vás - tak je prosím neřešte a nehodnoťte a v klidu je vyplňte. U doktora také neřešíte, proč se vás ptá na tlak, když jste přišel se zaníceným prstem - a vy přece chcete řešit prst a ne srdce.

Dále - starosti nám dělají přepravci - ne že by to nefungovalo, všechna čest.
Ale ty ceny...
Bohužel je to celostátní trend a doslova lavina - jedno jediné zdražení másla vyžene nahoru i ceny přepravy, protože řidič si také musí koupit máslo - tak jako jeho šéf a všichni zaměstnanci.
Takže od 20.2.2025 vyletí třeba ceny Zásilkovny tak drasticky, že si budete sakra rozmýšlet, jestli tu a nebo onu maličkost má ještě cenu objednávat.

S tím se pohnou i ceny ostatních kurýrů - a kde to skončí, je ve hvězdách.  Kdo z podejců si Zásilkovnu také dobře nepřepočítá, skončí také ve hvězdách. No - bude to šok, pokud někde ještě po tomto datumu najdete u prodejců normální ceny, pak to využijte - přispějete tak k položení prodejce.

Určitě ani já jako prodejce nehodlám dopravu dotovat - především velký prodej malých objednávek je vždy ztrátový - a pokud k tomu máte ještě doplácet na dopravu - a krmit banky procenty z platby kartou - pak to prostě nevychází.

Snad nás alespoň v něčem budou čekat lepší časy - snad přijde fajn léto, snad vydrží zdraví - a snad si ještě skvěle zalyžujete i na Vašich lyžích - a je úplně jedno na jakých.

 

X

K ukládání nastavení a fungování všech funkcí webu využíváme vybrané soubory cookies. Plnou funkci webu můžete buď odsouhlasit, zakázat, ignorovat, nebo omezit vlastním nastavením. Více o cookies

Povolit všechny cookies
NASTAVIT COOKIES
Nesouhlasím s plnou funkcí