Prosíme - nepoužívejte v objednávkách a při registraci adresu GMAIL.COM !!
Tenhle článek vznikl především proto, že letní období je u nás především období příprav - zkoušení - vymýšlení - někdy i testů na ledovci - montáží - a rozesílání informací o tom, co jsme objevili - a rádi bychom "poslali dál".
A často je to i výroba, vývoj a zkoušení letního zboží - ač je naše činnost především zimní. Část naší letní práce jsou tedy i REKLAMY.
Nenávidím reklamy - a asi nejsem sám.
Nenávidíme je především proto, že se na nás hrnou ze všech stran. Jsou často o ničem - je to jen lákadlo zakoupit / prodat COKOLIV.
A to je ten problém ....
Začal jsem podnikat s naivním přesvědčením, že když budu upřímný - přesný - konkrétní a nebudu před zákazníky nic ukrývat, že za ně budu "kopat" a co budu prodávat, to sám vyzkouším a buď "pošlu" dál - nebo raději vyhodím - že to pak "půjde".
I proto jsem si vymyslel značku WEX.
V.V. = moje iniciály - EX = exkluziv.
Vše co osobně doporučím, bude mít nějaký punc. Punc pravdy - případně si nechávám mezerku na moje vlastní chyby - chybičku / nechtěnou / může udělat každý. Pro můj pocit mi mělo stačit, že to s každým myslím dobře - a chci mu především pomáhat.
Jenomže - jakmile začnete "podnikat" - tedy za svou práci si začnete "brát peníze" - sklouznete automaticky se svým (jakýmkoliv) doporučením - a to může být jakákoliv informace o čemkoliv úžasném / praktickém nebo bezkonkurenčním - mezi REKLAMY.
A já prostě bojuji s tím, jak odlišit v mém doporučení REKLAMU od PRAVDY.
100% čtenářů považuje jakékoliv doporučení, kde je na konci zakoupení výrobku - za lži. Lži směřované pouze a jenom za jediným cílem - PRODAT za jakoukoliv cenu.
Takže se můžete snažit sebevíc - můžete dělat vlastní nákladné testy, pokusy, zkoušky - a třeba i výrobu čehokoliv - jakmile o tom cokoliv kamkoliv (tedy veřejnosti) sdělíte - jsou to ihned jen KECY.
Kecy za jediným účelem - prodat. Prodat cokoliv.
A můžete svoji nabídku, informaci, sdělení a nebo doporučení myslet i dělat s tím nejlepším úmyslem - především chcete pomoci komukoliv - spoluobčanům, sousedům, známým - prostě komukoliv ..... díky masáži ostatních, často pitomých a většinou lživých a klamavých REKLAM spadnete do jednoho koše.
Typickým příkladem jsou diskuze na Facebooku - ten je plný namyšlených jedinců, kteří ihned útočí na cokoliv - na kohokoliv - a jediná pravda je ta jejich. I když se o ní nikdy nepřesvědčili - nikdy nevyzkoušeli nic, o čem se právě diskutuje. Agresivita a hloupost vládne na sociálních sítích. To se týká především informací, které často podáte s dobrým úmyslem - pomoci komukoliv.
Neexistuje totiž měřítko "pravdivosti reklamy".
Nikdo na světě nedokáže jakékoliv veřejné sdělení zasunout do tohot správného šuplíku - málokdo produkt nebo činnost vyzkoušel, málokdo ví že TOHLE je fakt pravda, málokdo prostě dokáže pravdivé informace rozlišit od klasické REKLAMY.
A s tím neskutečně bojuji.
Je to boj marný, zoufalý - a vede jen k nechutenství. Roky na něčem pracujete - zkoušíte, z tisíců produktů vyberete a NAJDETE nějaký světový / skvělý a vyjímečný unikát - dáte to ihned ven jako INFORMACI a Vaše osobní doporučební - a kdo Vás nezná, jste pro něj zase jen a jenom šiřitel reklamy za účelem PRODAT.
Chápete?
PRODAT - ne POMOCI.
Lidstvo si svým lhavým jednáním kam se podíváte samo mezi sebou vykopalo informační hrob...
Vezměte si takové eshopy - jen a jenom proto, aby majitel eshopu nabízené zboží prodal = aby si zboží zákazník obejednal u něj ( odhaduji - dělá to 90% eshopů), má téměř u každého produktu uvedeno SKLADEM.
Objednáte - očekáváte dodání do 3 dnů - dostanete informaci "Vámi objednaný produkt je na cestě k nám" - nebo "Vámi objednaný produkt byl zadán do výroby" - popřípadě "Vámi objednané zboží odesíláme v průběhu 2-3 týdnů" - atd. atd. atd. SKLADEM není skladem, DOPRAVA ZDARMA není doprava zdarma. LESKLÝ povrch není lesklý povrch...
Poté chcete VY podnikat = objektivně chcete zákazníkům pomáhat - děláte pro své zákazníky první poslední = tedy uvádíte SKLADEM jen a jenom u toho zboží, které vidíte u sebe ve skladu a opravdu jej můžete odeslat obratem - a jste doslova umlácen jedním dotazem za druhým ... "U zboží XXXX máte uvedeno SKLADEM - máte ho prosím vás skladem - nebo kdy ho budete mít?" - nebo "Kdy budete mi pošlete zboží XXXX?" odpovídám - "Máte tam uvedeno, že ho máme skladem a posíláme obratem" - "Jo - jen jsem se ptal". A za chvíli to samé - to samé - to samé.
Uveřejníte kdekoliv svoje doporučení - a je to špatně, je to jen reklama. A URČITĚ klamavá = je to běžné = to pro každého znamená, že to děláte automaticky také.
Chápu. Opravdu chápu.
Ale fakt mne to při podnikání v této zemi ubíjí - a pomalu mne to už nebaví.
A to se týká především těch "Reklam".
Jak máte cokoliv, co jste vymyslel - vyrobil - našel a vyzkoušel - doporučit někomu, kdo to opravdu potřebuje, když nemáte jednu jedinou možnost jak to nějak normálně všem sdělit? Sdělit tak, aby jste se nepropadl do průměru a bláta REKLAMY.
Jak sakra dát najevo že nelžete / že produkt máte připravený / že vše co píšete je fakt pravda / že se nejedná o KLAMAVOU reklamu, ale fakt je všechno přesně tak, jak píšete - že to není vnucování a cílená lež, ale dobrá rada?
Co ale používat, když ne způsob sdělení, které se souhrně označuje REKLAMA - a je jedno, co sdělujete.
REKLAMA jsou POUZE INFORMACE - ale v této zemi je to i výraz pro nucení, pro podvod, pro obtěžování. Většinou je totiž nevyžádaná - jinak to ani nejde.
Ale na druhou stranu - Jak si může zákazník vyžádat reklamu nebo informace o výrobku nebo produktu - o které nemá ani tušení že existuje?!?
Jak má ale nakonec sám zákazník poznat, že TOHLE není jen reklama, ale jde o pravdivou INFORMACI - má to být dobře míněná RADA nebo DOPORUČENÍ?
Dokonce už nějaký přitroublý politik vymyslel, že tento způsob informace musí být viditelně označen jako REKLAMA.
Bohužel velké množství čtenářů jakékoliv reklamy má pocit, že je reklamou nucen do zakoupení - a že to musí být lež - že tohle ten výrobek nemůže umět - že takhle nemůže vypadat - téměř nikdo už nedokáže text chápat jako radu, protože v tomto světě jsme si už odvykli si nechat poradit.
A tak už NEVĚŘÍME NIČEMU - a už vůbec ne tomu, že by nám někdo mohl radit jen s dobrým úmyslem - a nejen nás připravit o peníze... každý za tím hledá podvod - lži a násilí.
A tak o tom pořád přemýšlím a fakt nevím jak dál....
Napadne Vás pro DOPORUČENÍ něco jiného, než slovo REKLAMA?
Nějaké slovo - výraz, za kterým by stála důvěra v INFORMACE, ověření a pravdivost textu?
Jak z toho ven... ?