Prosíme - nepoužívejte při registraci adresu GMAIL.COM !!
PRACUJEME NA FORMÁTOVÁNÍ - omluvte grafickou úpravu
SEZNAM a jeho Zbozi.cz se propadává ve spolehlivosti ...
STAL SE POUHÝM REKLAMNÍM SERVEREM
Bohužel je to tak.
Doposud nejpoužívanější a zákazníky oblíbený vyhledávač zboží na stránkách Seznamu - Zboží.cz - se po posledních změnách obchodních podmínek (platné od 1.7.2013) stává obyčejným PLACENÝM reklamním serverem = stejně nespolehlivý, jako jakékoliv jiné reklamní služby na internetu - ve výsledcích najdete pouze zlomek celkové nabídky prodejců = pouze nabídky od platících inzerentů (a počet nabídek se neustále rapidně snižuje), a velice smutné je, že o tom zatím neví hlavně ten, pro koho je tato služba určená - ZÁKAZNÍK.
Proč tento propad?
Tak jako je to všude v České republice, i tady se ukázala neskutečná chamtivost a s prominutím "nenažranost" ubohého českého člověka - rádoby velkopodnikatele...
Seznam se ještě donedávna chlubil, jak jeho služeb využívá největší počet uživatelů internetu, jak jsou jeho hlavní = vyhledávací služby - bezplatné a jak obrovské i tak dokáže dosahovat zisky...
Výborný nápad - výborná a dobře (původně dobře) udělaná služba, možnost výdělků na reklamách, vedlejších službách ... úspěch, růst firmy
I to bylo ale málo - takže zveřejnění jakéhokoliv zboží ve vyhledávači Zbozi.cz je od roku 2013 plně zpoplatněné. Pokud chcete Vaše zboží zobrazovat ve vyhledávání pod službou Zbozi.cz - je nutné zaslat Seznamu na jejich účet jakkoliv vysokou částku (dejte nám co chcete, ale hlavně zaplaťte dopředu...) a pokud nyní někdo klikne na Vaše zboží - ze zaslané částky Vám odečteme 1,- Kč (mohou to být i 3,- Kč podle ceny Vašeho zboží, na jaké zákazník kliknul)....
A jak takto dosáhnout ty největší klikací obraty?
Geniální nápad = umístíme výsledky vyhledávání na první místa (odkazy na ZBOŽÍ) do všech klasických vyhledávačů - tedy i těch neplacených. Zákazník pak na ně klikne - a prodejce zaplatí i za zboží, které se prezentuje v neplaceném vyhledávání (třeba v Googlu).
Stačí si všimnout, že ve vyhledávání v klasickém vyhledávači Vám první odkazy nabídnou SEZNAM zboží nebo HEURÉKU..
PROBOHA - jak je možné, že první místa ve vyhledávání obsadí - VYHLEDÁVAČ ?!?!?!
Informační servery nebo konkrétní prodejce / služba atd. jsou až daleko vzadu... První místa ve vyhledávání jsou "zasrané" odkazy na služby, které zdaleka to, co hledáte, ani nenabízí!!!
Skvělý příklad - zadejte do vyhledávání u Seznamu "hovno" - jeden z prvních odkazů bude odkaz na ZBOŽÍ.cz = placená služba - s textem (kopíruji):
Našli jsme hovno » Zboží.cz
Skvělá práce "Ajťáků" od seznamu.... i za h... si necháme zaplatit, a to i z neplaceného klasického vyhledávače...
Takže vyhledávač zboží se upgradoval na pouhý REKLAMNÍ server .... za reklamu se platí - ok. naprosto v pořádku.
Pak ale nemůžete nabízet své služby jako VYHLEDÁVAČ zboží, když ve výsledcích najde zákazník pouze placenou reklamu !!!!
Kdo nezaplatí dopředu, jeho zboží se ve "vyhledávači" nezobrazí. Takže milí zákazníci, pokud hledáte zboží na serveru Zbozi.cz, věřte, že výsledek Vám ukáže cca jednu třetinu skutečných nabídek na internetu.
Reklama formou "skliku" (rozuměj = za kliknutí na odkaz proběhne platba) je naprosto normální a běžně používaná forma reklamy. I když podle mého názoru = největší lumpárna a podvod na prodejce i zákazníky.
Doposud ji Seznam nabízel pouze jako "nadstandardní službu". Chcete na první pozice ve vyhledávání ? Zaplaťte si reklamu "Sklik". Chcete vaše zboží zobrazovat i na jiných místech internetu, než pouze ve vyhledávání ? Zaplaťe si ... až sem bylo Vše 100% v pořádku...
Ale po zavedení všeobecně rozšířené vyhledávací (původně i bezplatné) služby, náhle v tichosti přejít na čistě reklamní server - je neskutečný podraz pro zákazníky.
Velká část prodávajích si jednoduše spočítá, zda se mu placená reklama (klikačka) vyplatí - a velká část prodávajích zjistí, že ne.
Lidé klikají na cokoliv, často pouze hledají informace. Nechtějí ani nakupovat, pouze se potřebují o zboží něco dozvědět, aby jej pak koupili třeba "u souseda" - nebo prostě tam, kde je nejlevnější. Nebo i tam, kde jsou nejlepší služby - atd. atd. atd....
Takže spousta odkazů ve Zboží.cz slouží pouze jako informace pro zákazníky - a za to má prodejce platit ?
Nehledě na to, že jakákoliv nekalá konkurence dokáže "naklikat" za pár dní bez problémůl i rovnou tisícovku - a kdo si je v tomto státě jistý i tím, že si takto nepřivydělává i poskytovatel takovýchto "nekontrolovatelných" služeb ?!?
Já tedy ne - v tomto státě - NE.
V tomto státě také za takovou službu NEZAPLATÍM.
A tak naše zboží ve "vyhledávačích" Zboží.cz = na novém reklamním serveru - nenajdete. Nenajdete tam další desetitisíce jiných produktů, které i jiní prodejci ze Zboží.cz stáhli - nebo jim bylo odtud odstraněno.
A největší paradox?
Kdo nezaplatil k nešnímu dni (14.6.2013), už se mu neukazuje jeho zboží ve vyhledávači 3 měsíce ! I když Všeobecné podmínky s touto změnou jsou platné až od 1.7.2013...
Ať žije ČESKÉ PODNIKÁNÍ - služba zákazníkovi - je tady vždy AŽ to poslední.
První - jsou prachy !!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
P.S. - poznámka ke dni 14.8.2015 - od té doby, co neplatíme vyhledávači ZBOŽÍ.CZ, nám vzrostl obrat o cca 10% - podivné, že...
Navíc k nám pronikla další podivná informace - požadavkem na zavedení poplatku za klikání na zboží ve jmenovaném vyhledávači na adrese www.zbozi.cz VŠEM zůčastněným prodejcům se snažili především nejmenovaní velcí hráči na internetovém tržišti "vytlačit" a odstranit malé prodejce ze zveřejňování nabídek jejich zboží.
A povedlo se - Seznam na to "naletěl". Povedlo se mu také dostat Zboží.cz na dno - a HEURÉKA slaví .... a tam opravdu (zatím) najdete nabídku zboží KOMPLETNÍ, nabízí i neplacenou nabídku Vašeho zboží....
Opět jeden důkaz, jak nenažranost může roztrhnout nacpaný pupek......