Prosíme - nepoužívejte v objednávkách a při registraci adresu GMAIL.COM !!

ESHOP

2015 - Živnostník roku - to jsou mi věci...

17. 07. 2018, 21:12

PRACUJEME NA FORMÁTOVÁNÍ - omluvte grafickou úpravu

ŽIVNOSTNÍK ROKU aneb JAK JSEM SE STAL NEVIDITELNÝM

Právě jsem se vrátil z finále soutěže Živnostník Roku a Firma roku 2015, jehož slavnostní finále proběhlo v pražském Žofíně...

Do soutěže nás přihlásil někdo z Vás - našich zákazníků... nechtěl jsem Vás zklamat, tak jsem vyplnil dotazník, který jsme na základě přihlášky (se špatným IČ k mému jménu - někdo špatně četl :-) ) obdrželi, odeslali emailem - a zapomněli.

Pak nám přišlo vyrozumění, že jsme asi nejlepší... nejlepší v roce 2015 v našem kraji. Oficiálně nám (mně) to řekli na vyhlášení krajských kol v krajském městě krajští zástupci...

Ale - tak nějak - mám hodně smíšené pocity.

Pro koho tohle všechno vlastně je?

Pro živnostníky? Snad...nebo určitě TAKÉ - ale - nejsou tady právě firmy a živnostníci použiti jako skvělý nástroj především k vlastní reklamě pořadatele a organizátorů akce?

Jak jsem tak seděl včera večer na finále v pražském Žofíně, pozoroval jsem fotografy nejen v sále, ale i v zákulisí - skupinky rozesmátých gentlemanů s vínkem v ruce pózují a fotí se pro tisk před všude rozvěšenými, až přímo tapety připomínajícími reklamami a plakáty a banery a poutači hlavních sponzorů a organizátorů - nějak mi tam chyběl ten hlavní - TEN živnostník...

Profesionální fotografové tam nastříleli stovky fotek reklamních banerů a poutačů - asi je ještě nikde a nikdy neviděli - a po vítězích krajských kol - ani pes neštěk... Ti nej.. vítězové pak byli pár minut středem pozornosti na jevišti - a dál?

Sál byl naplněn do posledního místa - "někde" tam bylo 14 živnostníků, "vítězů" nebo spíše oceněných z krajských kol (+ jejich doprovod v počtu max +3), pak 14 zástupců firem (opět + cca 3) - ti v podstatě dokázali obsadit 3 řady... Ale řad bylo cca 25-30 a vše plné - a všichni byli pozvaní, vstup zdarma, nikdo nemusel nic řešit, volit, rozhodovat, nebyl žádný program ani varieté, ani zpěv a tance = žádný galavečer....... nějak mi hlava nebrala, proč tam ti všichni seděli...

Pokud opominu urážející a pokleslý způsob "SMS nominace" do finále - více moje vyjádření proč jsem odmítl se zúčastnit mezifinálového "cirkusu" a postoupil jsem svoje "teoretické" místo ve finále dalšímu účastníkovi v řadě (najdete zde), pak velice podivně působilo i rozesazení vítězů krajských kol v hledišti.

Jako kdyby neexistovali...

I když o každém pronesl konferenciér info-prolog, přesto ani kamera často nedokázala obličeje finalistů, rozházených všude-možně v řadách po celém hledišti (podotýkám - podle jmenovitého zasedacího pořádku!), vůbec najít...

O koho tam tedy vůbec šlo?

Ano - pět postupujících účastníků do finále bylo "na ráně". Ale jejich postup byl zaručen pouze tím, kolik si dokázali zajistit SMS zpráv pro svůj další postup (kromě toho, že museli vyhrát své kolo v kraji = byli 100% i ve své práci skvělí, a to určitě nejméně tak, jako všichni ostatní v dalších krajích).
Díky příbuzným, známým, sousedům a spolupracovníkům, díky vlastní agitaci - a nebo díky skvělému sms softwaru (všimněte si - možnost nastavení libovolného čísla odesilaltele) jste se teprve mohli "probojovat" do finále !? Nechci tím říct, že někdo "podváděl" - ale byl by to vůbec podvod? není to právě důkaz, že jsem lepší, že jsem dostal tenhle nápad? Dostal jsem k tomu příležitost - nikdo to nezakazoval.

Každý zájemce o postup do finále, který neměl svoji (například eshopovou) databázi spokojených zákazníků, které jednoduše mohl oslovit hromadnými emaily s požadavkem na zaslání sms hlasu (dobře víte, že od nás k Vám neodešel ani jediný email s takto stupidním požadavkem) - kdo tedy neměl databázi, byl v obrovské nevýhodě a neměl pak nikdy šanci si nechat od své rodiny a známých zaslat dostatečný počet sms hlasů pro postup do finále. A to mohl být ve své práci skvělý, nejlepší, obdivuhodný - až třeba zázračný a geniální !!!

Tak jste se stali těmi nejlepšími pouze díky počtu SMS od lidí, kteří Vás třeba ani moc jako podnikatele neznali - za počet sms jste se stali těmi ex, kteří měli šanci jít do finále (tohle není nic proti těm, kteří skutečně postoupili - jsou skvělí - je to proti hodně nepodařenému systému). Pokud kdokoliv ze 14 ostatních vítězů krajských kol onemocněl v době "agitace", měl smůlu - byl to hned ten "horší" živnostník. Stačilo mít hromadu práce, málo času na roznášení letáků a rozesílání emailů... PROHRÁL JSTE, byl jste HORŠÍ = nezasloužíte si už žádné ocenění.... máte napřiklad před Vánoci moc práce.

Tak přestaň pracovat - a agituj! Sháněj si sms! Kašli týden/dva na své zákazníky a žebrej o sms!!!

Do finále jste totiž mohli postoupit pouze tak, že jste si vytiskli medailonek (kromě emailů a telefonátů jak jste nej...) = dostali jste doporučení si vytisknout agitační leták (získali jste jej emailem od pořadatele soutěže) = tiskněte někde - třeba doma na tiskárně, jinak jste to nestíhali - pak obíhejte celý týden poštovní schránky a úřady, všude se chlubte, že VY jste ten nejlepší, že jenom VÁM mají všichni poslat sms (za 9,- Kč) a tím VÁS posunouu ostatní do finále - zvolí jenom Vás.

Dokonce jste obdrželi doporučení, že máte navštívit obecní, okresní a krajské úřady a požádat je, aby Vaše jméno vyhlásili v obecním rozhlase s požadavkem na zaslání sms, aby Vás zastupitelé kraje volili a doporučovali - abyste prostě ze sebe dělali týden, dva svoje vlastní agitátory.

Máte na tohle někdo při práci čas - náladu - a náturu?

Věřím, že tohle asi nedělali ani ti, kteří skutečně postoupili do finále. Pravděpodobně rozhodovaly pouze desítky (jestli vůbec) sms. SMS od rodin a známých, od zaměstnanců a od těch, kteří si náhodou přečetli o způsobu hlasování "někde" a prostě Vás chtěli podpořit.... Nikdo se to nedozví. Možná, že nepřišla ani jediná sms - a porota si prostě "někoho" vylosovala. To se také nikdo nedozví - hlasování totiž nebylo veřejné....

Ani já na tohle ale nemám náturu.... moje práce a první ocenění tak bylo degradováno na moji vlastní agitaci a chvástání...

Pokud tohle nedokázal zajistit organizátor, nebo rovnou zástupci krajů, okresů a našich měst - k čemu je tedy taková soutěž?!?

Tohle všechno mi pak běželo hlavou v hledišti.... vítězové krajských kol byli zasunuti neznámo kde a rozházeni po celém sále, čestná místa v prvních řadách byla vyhrazena pro sponzory, organizátory a "nositele všudepřítomných reklam"...

To, co probíhalo na jevišti - ok - vše jak má být.. středem pozornosti byli všichni živnostníci, kteří "uspěli"...

Ale - v praxi tak nějak úplně zmizeli všichni ti, kteří vlastně tenhle celý cirkus umožnili provést, kterým se v prvním krajském kole řeklo - VY jste ti ocenění, dali se jim minerálky, účet u sponzora na 3 roky zdarma ( !!  :-) !! ), jeden certifikát a taška... A Ahoj - už tě neznáme, pokud si neseženeš 1000+1 sms, abychom tě opět vynesli na ramenou na naše jeviště...

A co se dělo po skončení vyhlášení?

Pouze generální ředitel České televize a Václav Vopalecký odjeli rovnou domů (spíš - hned dál do práce). A ostatní ?
Úprk na RAUT - ani schodiště nestačilo....
Asi to tak má být a je to zvykem - ale opravdu jsem měl dojem, že těch cca 300-400 účastníků prostě čekalo právě na tenhle okamžik, že si tam prostě připravili večeři za firemní peníze - a občas se tedy musí najít nějaký důvod, jak si ji "zaplatit" a při tom si udělat u reklamu...

Tak nějak - mi tam nebylo dobře....

*  *  *  

Tímto prologem určitě nepohrdám získaným oceněním, i pro nás to byla reklama téměř "zadarmo". Vážím si práce všech zůčastněných - především zaměstnanců firem, které tuto akci organizují.

Já jsem však na základě osobních zkušeností získal na akci přesvědčení, že jde o naprosto skvělý a geniální podnikatelský záměr a tah pořadatelů, který tak byl vidět na každém kroku a ve všech médiích.

VŽDY, když jde o peníze, jde přece především o reklamu, o zviditelnění se.

A i já jsem občas rád viditelný.

Ale tady jsem měl pocit, že díky zviditelňování mé (naší) práce, jsem se stal neviditelným, společně s dalšími 9 vítězi krajských kol, protože mne (nás) na 1000% zastínila luxusní viditelnost pořadatelů a organizátorů akce....

Něco nebylo dobře.....

Asi jsem to musel někomu sdělit, možná je dobře, že tohle víte nyní i vy.. je to prostě naše současné AKTUÁLNÍ DĚNÍ.... kromě současné práce na objednávkách, aby každý ten svůj balíček měl 100% včas doma - a pod stromečkem...

 

Na závěr - aby nedošlo k mýlce - neměl jsem vůbec pocit, že patřím do finále. Neměl jsem pocit, že dělám něco lépe než ti z finále, a už vůbec nedělám víc než oni. Moje podnikání běží naplno 3-4 měsíce v roce, pak mi sleze sníh a musím čekat. Čekám sice prací, hledám nové nápady a možnosti - ale nejsem tak v jednom kole jako ti živnostníci, kteří jedou celý rok "naplno".
Jsou skvělí - ti si prostě zaslouží ocenění více než já. A jsem rád, že to tak dopadlo, do finále jsem nepatřil - a nechtěl patřit.....už vůbec ne tak, jak mi to organizátor doporučoval - vlastní agitací a chvástáním, žebráním o zaslání hlasů.

Představte si, že díky naší databázi a díky tisícovce emailů zákazníkům a info návštěvníkům našeho eshopu (nyní denně téměř 500), bych vytlačil z finále skvělého podnikatele, který nemá tuhle možnost - a pracuje lépe a více než já - jak by jste se cítili vy? Mně by bylo na bl....

....  tahle akce prostě není tak úplně OK...

Také je mi jasné, že se tímto názorem odsunuji úplně na vedlejší kolej "zájmu medií". Tohle - se asi nedělá, takhle se neděkuje....

Václav Vopalecký


P.S. - pokud se skutečně celý systém (nebo alespoň část) od příštího ročníku změní, vzpomeňte si na mne - i proto jsme byl v Praze - a nebyl jsem úplně zticha....

 

X

K ukládání nastavení a fungování všech funkcí webu využíváme vybrané soubory cookies. Plnou funkci webu můžete buď odsouhlasit, zakázat, ignorovat, nebo omezit vlastním nastavením. Více o cookies

Povolit všechny cookies
NASTAVIT COOKIES
Nesouhlasím s plnou funkcí